Heb je vragen? Kijk dan eerst op de deze pagina. Wij hebben alvast een aantal veelgestelde vragen beantwoord.
Heeft Ecomondo een winkel en kan ik komen winkelen?
Ja, bezoek aan onze showroom en het afhaalpunt in Rotterdam is mogelijk. Het adres is Dovenetelstraat 25 A in Rotterdam.
Kan ik wel kiezen voor afhalen in Rotterdam?
Ja, indien je je bestelling online plaatst, zullen we deze verzamelen en krijg je een e-mail zodra het klaarstaat.
Ik heb net een bestelling geplaatst en wil nog een extra product bijbestellen, hoe doe ik dat?
Plaats op dezelfde dag van je bestelling of zo snel mogeljk, een nieuwe bestelling en kies voor ‘ophalen in Rotterdam’ + laat een notitie achter bij het afrekenen: Graag meesturen met bestelnummer XXXXXX i.v.m. verzendkosten. Bel ons daarna direct even! (Heb je al een track en trace ontvangen en is het na 16.15 uur dan dien je wel voor verzending te kiezen).
Staat er bij het product 'Nabesteld' dan betekent dit
Ten tijde van de bestelling was het product of de kleur niet op voorraad. Het kan dus iets langer duren voordat je bestelling verzonden wordt of klaarstaat. Meestal is dit een dag of twee/drie, maar soms wat langer. Neem contact met ons op als je de bestelling met spoed nodig hebt; er kan dan eventueel voor een alternatief of een andere kleur gekozen worden.
Mijn pakket is nog niet bezorgd. Wat moet ik doen?
Controleer eerst de track en trace code. Deze code ontvang je als je producten hebt besteld die niet door de brievenbus passen en als het pakket verzonden is. Neem contact op met de klantenservice van PostNL of klantenservice van DHL en vraag of zij je kunnen helpen. Indien je dan nog geen antwoord hebt kun je ons mailen: service@ecomondo.nl
Pakket heeft status 'Bezorgd', maar ik heb het nog niet ontvangen?
Soms gebeurd het dat je pakket als bezorgd gemarkeerd is door PostNL of DHL, maar dat het nog niet echt bezorgd is. Dat gebeurt vaak met brievenbuspakketten (die gescand worden als ze de auto of bakfiets van de bezorger in gaan). Wacht dan nog even twee dagen af; in negen van de tien gevallen wordt het pakket alsnog bezorgd. Bedankt voor je geduld… we weten hoe het is!
Retourneren en retourkosten
Ruilen en retourneren? (herroepingsrecht)
Uiteraard kun je bij Ecomondo een bestelling, of een deel hiervan, ruilen of retourneren. Dit kan binnen 30 dagen. Als het product weer bij ons binnen is krijg je het bedrag en – indien van toepassing – de verzendkosten weer terug, meestal binnen een week, maar uiterlijk binnen 30 dagen. Nadat we je annulering hebben ontvangen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar ons afhaalpunt in Rotterdam.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht en een product retour stuurt, dan zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in originele staat en verpakking aan Ecomondo geretourneerd worden. Indien u een product wilt ruilen, dan moet het ongebruikt zijn, in onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.
*Let op! Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. Bij een garantiegeval, beschadiging of defect vergoeden wij altijd de verzendkosten voor de retourzending.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Heb je betaald met een VVV cadeaukaart en wil je een artikel ruilen of retourneren dan kan dat. Ecomondo zal bij het retourneren van de aankoop die (geheel of gedeeltelijk) betaald is met de VVV cadeaukaart, het te restitueren bedrag niet in (contant) geld aan uitbetalen; het retourbedrag wordt verrekend in de vorm van Ecomondo winkeltegoed of een Ecomondo cadeaukaart ter waarde van de geretourneerde aankoop. Een tegoed op de VVV cadeaukaart is inwisselbaar in contant geld en/of andere cadeaubonnen.
Wat kan er wel en niet geretourneerd worden?
Sommige producten kunnen niet geretourneerd of geruild worden, vanwege hygiëne en voorschriften:
– verbruiksartikelen en cosmetica (zoals shampoo, crèmes, wasmiddel, schoonmaakproducten, wattenstaafjes, zeep etc.),
– gepersonaliseerde producten en producten die op maat zijn gemaakt
– versproducten en etenswaren zoals koekjes, soep, de Rotterzwam Growkit.
– verzegelde producten waarvan de verzegeling verbroken is
– gebruikte waterflessen, gebruikte glazen of bekers
– aangebroken schoonmaakproducten
– hygiëneproducten: inlegkruisjes, maandverband, verband- en pleisters, sokken en ondergoed
Wanneer worden mijn retourkosten vergoed?
Wél retourkosten vergoed: Ecomondo vergoedt de retourkosten voor een product / pakket alleen in het geval van: garantie, defect, verkeerd verzonden product, beschadigd aangekomen. Zend ons een e-mail als dit het geval is naar service@ecomondo.nl.
Géén retourkosten vergoed: Als het product je niet bevalt, je een verkeerde maat besteld hebt of omdat de kleur niet bevalt. We vragen hiervoor begrip, omdat we als kleine winkel nog geen gratis retour kunnen aanbieden.
Ik wil een product retourneren. Hoe werkt dat en wat kost het?
Er zijn twee mogelijkheden voor het retour; vermeld welke optie je kiest:
A. Een retouretiket van Ecomondo. De kosten à € 5,30 verrekenen we met het bedrag dat we je moeten retourneren. Het etiket sturen we per e-mail. Plak het etiket op het pakket en geef dit kosteloos af bij een PostNL punt. Voorbeeld: je stuurt een product van € 25,- terug. Je ontvangt dus € 25,- min € 5,30 = € 19,70 retour, zodra wij het pakketje hebben ontvangen.
B. Je kunt zelf een retourzending maken en betalen via een vervoerder van je keuze. Je ontvangt het retourbedrag zodra wij het pakketje hebben ontvangen. Hieronder melden wij enkele voordelige opties:
Zelf een pakket verzenden via DPD door het af te geven op een pakketpunt
https://versturen.dpd.com/versturen/pakket
Zelf een pakket verzenden via DHL door het af te geven op een pakketpunt
https://my.dhlexpress.nl/pwa/shipment/package
Zelf een label kopen en een pakket verzenden via PostNL door het af te geven op een pakketpunt
1. Zorg er voor dat het product onbeschadigd en in de originele verpakking met originele labels zit.
2. Vermeld bij een retourzending altijd duidelijk het ordernummer op het pakket.
3. Zorg dat het degelijk verpakt is, (her)gebruik desnoods de verpakking waarin wij het product verzonden.
4. Plak het retouretiket op het pakket of adresseer het en geef dit kosteloos af bij een PostNL punt. In het geval van brievenbuspost dien je dit voldoende te frankeren.
Ik heb het verkeerde product besteld, de kleur is niet mooi. Waarom kan ik het product niet gratis retour sturen?
Ecomondo is een kleine organisatie en een social enterprise. Voor elk pakket, brievenbuspakket en elke envelop moeten wij verzendkosten betalen. Dat zijn ook de ‘gratis’ verzendingen boven de € 50 of € 100,-. In werkelijkheid betalen wij deze verzendkosten ook, maar nemen we deze kosten op ons en geven we je als het ware korting.
Sommige webwinkels bieden ongeacht de reden gratis retourzendingen aan. Dit zijn meestal de grote webshops die door het volume vaak heel weinig betalen voor pakketleveringen. Wist je dat Nederlanders koploper zijn in retourneren? Al die retourzendingen zijn absoluut niet duurzaam. Wij zijn een klein bedrijf en moeten de post per zending € 6,47 betalen. Stel dat u een Dopper fles koopt van € 12,50 dan verdienen wij daar 4 euro op. Als u deze gratis retour zou willen zenden, alleen omdat de kleur niet bevalt, dan verliezen wij daar € 2,47 op. Dit is voor ons en de planeet dus niet duurzaam en de reden waarom wij geen gratis retour aanbieden.
Verder speelt duurzaameid en CO2 uitstoot ook een rol: als alle webshops gratis retour bieden vergroot dit de kans dat mensen heel veel gaan bestellen, maar ook weer veel retour gaan sturen. Als we als klein bedrijf gratis retouren zouden aanbieden dan betekent dit dat er veel meer pakketjes heen en weer zouden gaan (niet duurzaam) en dat wij onze prijzen van de producten zouden moeten verhogen, net als op bol.com of dat wij te veel kosten moeten maken en op termijn moeten bezuinigen op service of personeel. Dat doen we liever niet. Wij verwachten van onze klanten dat ze een weloverwogen beslissing maken als ze een product bestellen en bieden daarvoor ook uitgebreide product omschrijvingen aan op onze site. We kunnen er trots op zijn dat wij als webwinkel heel weinig retouren hebben.
Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels dan voor consumenten. Voor consumenten geldt het herroepingsrecht (zie hierboven). Zakelijke bestellingen, zowel telefonisch, via e-mail of de webshop, kunnen niet zomaar geretourneerd worden. Neem hiervoor telefonisch contact op, want in het kader van duurzaamheid willen we verspilling van producten graag tegengaan. Een zakelijke bestelling waarbij producten bedrukt zijn met een logo of andersziens op maat zijn gemaakt kan niet geretourneerd worden.
Ecomondo hanteert de volgende regels bij een zakelijke aankoop:
– Verzendkosten én retourkosten worden bij zakelijke bestellingen niet vergoed
– Zakelijke bestellingen onder de € 50,- kunnen niet geretourneerd worden
– Ecomondo behoudt het recht om een deelvergoeding uit te keren
– Als er verzachtende omstandigheden zijn, zoals een dreigend faillissement, kunnen er mogelijk andere afspraken gemaakt worden.
Service en eventuele klachten
Hoe meld ik een klacht of vraag ik service aan?
Een klacht nemen we altijd serieus en melden kan op de volgende manieren: Per e-mail: Schrijf ons je naam en adresgegevens, het ordernummer en geef duidelijk aan waarover het gaat.
Jouw vraag wordt doorgaans binnen twee werkdagen beantwoord: service@ecomondo.nl Telefonisch: Is het dringend? Bel dan op werkdagen van 10.15 – 17.00 uur: 010 – 466 69 52. Is het niet dringend, gebruik dan de mail.
Klantenservice
Stel ons je vraag. Wij antwoorden je persoonlijk en zo spoedig mogelijk.
Een klacht wordt serieus behandeld. Samen zoeken we een geschikte oplossing, we hebben immers graag een tevreden klant. Soms duurt het even voordat we een oplossing hebben, of kunnen reageren. Dat kan komen doordat we achter de schermen contact opnemen met de leverancier of het erg druk is. We vragen hiervoor je begrip.
Duurzame producten voor consumenten én bedrijven / organisaties
Levert Ecomondo ook aan Gemeentes en Overheidsinstellingen?
Ja, Ecomondo is een betrouwbare partner voor leveringen aan bedrijven, organisaties, gemeentes en (semi-)overheidsinstellingen. Als bedrijf of overheidsinstelling kun je op rekening betalen, met een PO nummer of referentie. Wij leveren onder meer aan Gemeente Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Antwerpen en Brussel, Ministeries, de Politieacademie, PWN Drinkwaterbedrijf, Essent, Rabobank, ABN AMRO bank, ASN bank, Nationale Nederlanden, Partij voor de Dieren, ASML, TUI travel etc. Bij een opdracht tot levering kun je een PO nummer of inkoopnummer vermelden of een officiële opdracht meezenden. Vooraf krijg je voor jouw bedrijf of organisatie een duidelijke offerte. Facturatie geschied per e-mail (PDF).
Kan ik voor mijn bedrijf of organisatie op factuur bestellen?
Ja, dat kan. Bedrijven en organisaties met een KVK nummer kunnen achteraf betalen. De betalingstermijn is standaard 21 dagen. Facturatie geschied per e-mail (PDF). Let op: Afhankelijk van het orderbedrag worden sommige gepersonaliseerde producten zoals de waterflessen, koffiebekers en Boc ’n’ Roll met logo vooraf gefactureerd, na betaling gaan deze pas in productie, tenzij anders overeengekomen. We behouden ons het recht voor om een betaling vooraf te vragen.
Kan ik zakelijk duurzame cadeaukaarten kopen?
Een van de meest duurzame cadeaukaarten koop je bij Ecomondo. Voor bedrijven maken we gepersonaliseerde cadeaubonnen, desgewenst met logo, bedankt-tekst en naam. Ontvangers van onze duurzame cadeaukaart kunnen kieden uit honderden nuttige en duurzame producten. Het resterende bedrag kunnen ze zelfs doneren aan door ons geselecteerde goede doelen. Interesse? Neem contact met ons op.
Kan ik een Ecomondo Cadeaubon / Eco Cadeaubon kopen?
Ja! Bij Ecomondo kun je zelf een persoonlijke Eco Cadeaubon kopen met het bedrag van je keuze. Je kunt zelf de naam en een persoonlijke boodschap ingeven. De cadeaubon wordt na betaling en goedkeuring door ons als PDF bestand per e-mail verzonden aan het e-mailadres dat jij opgeeft. Je kunt ‘m dan zelf uitprinten of doormailen. Je kunt ‘m ook direct aan de ontvanger sturen. Bestellen van cadeaubonnen kan ook op rekening.
Kan ik meer producten bestellen dan er op voorraad zijn
Dat kan. Stuur ons je aanvraag via de pagina zakelijk of e-mail ons op zakelijk@ecomondo.nl. Vermeld a.u.b. ook wanneer je de producten geleverd wil hebben, dan kunnen we een duidelijk antwoord geven. Bellen op werkdagen kan ook van 10.15 - 17.00 uur: 010 - 466 69 52.
Kan ik een PO nummer of Referentie op de factuur vermelden?
Ja, dat kan. Bestel je via de website, dun kun je bij het afrekenen onderaan het formulier een PO nummer of een referentie voor je bestelling invoeren. Het PO nummer wordt vermeld in de bevestigings-mail en op een PDF factuur. Indien je op rekening bestelt, via e-mail dan kun je ons het PO nummer ook doorgeven via e-mail. Wij vermelden het PO nummer op de factuur.
Is de website van Ecomondo.nl beveiligd?
Ja, je bezoekt Ecomondo.nl via een beveiligde verbinding. De website is beveiligd met een enterprise level SSL certificaat. Hierdoor is de inhoud van de website en de gegevens die je met de webserver uitwisselt beveiligd. Versleuteling maakt het onmogelijk voor onbevoegde personen om mee te kijken met wat je op deze website doet. Bezoek je deze site bijvoorbeeld in een openbare gelegenheid met gratis wifi dan kunnen onbevoegde personen niet meekijken. Je kunt er dus gerust van uitgaan dat invullen van uw adres, bank, en andere gegevens veilig is en versleuteld wordt verzonden. Ook maakt onze site gebruik van geavanceerdere beveiligingstechnieken en maken we gebruik van de nieuwste software.
VVV cadeaukaart. Kan ik met een VVV kaart betalen?
Ja, dat kan. Je kunt afrekenen met de code van de VVV cadeaukaart door bij het afrekenen de betaalmethode ‘VVV kaart’ te kiezen. Hier kun je de code ingeven. De papieren bon is niet in te wisselen. We geven ook cadeaubonnen uit: onze eigen papieren of digitale eco cadeaubon is de koop via de website als verjaardagscadeau of in een grotere oplage om uit te delen aan je medewerkers.
Heeft Ecomondo ook een fysieke winkel of showroom?
Ja, je kunt op openingstijden bij ons langskomen en de producten op ons afhaalpunt en in onze showroom bekijken en ook kopen. Het meeste hebben we op voorraad en je kunt met PIN, Credit Card en Apple Pay betalen. Tip: bestel je product van te voren in de website of bel even om er zeker van te zijn dat de gewenste producten op voorraad zijn.
Kan ik me inschrijven op de Ecomondo Nieuwsbrief?
Ja, dat kan. Schrjf je hier in op onze Nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer uitschrijven.
Wanneer en door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Ecomondo verzendt pakketten en brievenbuspost via PostNL én DHL of als het erg druk is ook met DPD. Als u op werkdagen vóór 16.00 uur bestelt gaat uw bestelling vaak dezelfde dag nog op de post (mits alle bestelde producten op voorraad zijn – kijk hieronder ook bij ‘ wat betekent Nabestellen’). Onze bezorgers streven ernaar om zendingen de volgende dag af te leveren, met uitzondering van internationale zendingen of de Waddeneilanden. Op zaterdag en zondag bestelde producten worden door PostNL in de regel op de eerstvolgende dinsdag afgeleverd. Voor pakketten ontvangt u van ons een Track and Trace code. Tijdens de feestdagen kan er bij de vervoerder en bezorger vertraging ontstaan. Bestel dus op tijd. Voor meer informatie over verzending, bekijk de pagina Verzendinformatie.
Waarom moet ik verzendkosten betalen onder de € 50,- ?
Als kleine ondernemer kunnen wij de verzendkosten niet altijd voor onze rekening nemen. Wij moeten de vervoerder namelijk ook betalen. Zelfs meer dan wij in rekening brengen. In ruil voor verzendkosten zorgen wij voor een snelle verzending in uiterst duurzame verpakkingsmaterialen, plasticvrij. Ook krijg je een stukje gemak; je hoeft immers niet zelf naar de winkel, dat scheelt tijd en brandstoffen. Als je boven de € 50,- euro bestelt, verzenden we je pakket gratis (vanaf € 100,- bestelwaarde in België). Wij bieden ook producten aan die voor een voordelig brievenbustarief van verzonden worden.
Wanneer krijg ik een track & trace code?
Als we het pakket hebben klaargemaakt en het label hebben geprint dan ontvangt u van PostNL of DHL een e-mail met de track & trace code. De pakketen worden dagelijks tussen 17.00 en 18.00 uur opgehaald.
Je ontvangt een track & trace code als je bestelling met pakketpost wordt verstuurd of in een brievenbuspakket met barcode wordt verstuurd. Voor brievenbuspost voor lichtere en platte zendingen ontvang je geen code. We vragen je dan geduld totdat de postbode langskomt. Voor brievenbuspakketten en brievenbuszendingen hoef je niet thuis te blijven. Wel dient de naam en het huisnummer goed bij de brievenbus te staan.
Wat betekent PostNL Track en Trace status ‘Manco’
Als de Track en Tracecode de status ‘Manco collectie’ of ‘Definief manco’ geeft, kan dit betekenen dat het op dit moment niet duidelijk is waar het pakket zich momenteel bevindt. Voor de duidelijkheid: we hebben het pakket wél aangeleverd of meegegeven met PostNL. Mogelijk heeft PostNL het pakket nog niet verwerkt. Of is de barcode onleesbaar geworden is en het pakket omgenummerd, waardoor het met vertraging aangeboden wordt. Wij vragen je 2 à 5 werkdagen geduld. Is het pakket dan nog niet aangeboden, stuur ons dan a.u.b. een e-mail, dan laten wij PostNL een onderzoek starten.
Ik heb gekozen voor ophalen, maar wil het toch graag laten bezorgen
Dat kan! Om de verzendkosten te betalen bieden we deze mogelijkheid:
Via een betaallink
E-mail ons met het verzoek uw bestelling nr. xxxxx (vermeld het ordernummer) alsnog te verzenden. Dan ontvangt u van ons een betaallink die u met iDeal of Creditcard kunt voldoen.
Ophalen bij een PostNL-punt. Handig als je overdag niet thuisbent
Indien je je pakje zelf wil ophalen op een PostNL punt, kun je dit bij het afrekenen aangeven. Vul je adres in. Daarna kies je ‘ophalen op een PostNL punt’. Vervolgens verschijnt er een lijst met ophaalpunten bij jou in de buurt. Ophalen is meestal mogelijk bij o.a. Bruna, Albert Heijn, Jumbo, Gamma, Primera enz. Ook onze Belgische klanten kunnen voor een ophaalpunt kiezen!
Let op: Heb je gekozen om je pakket op te halen bij een PostNL-punt, dan moet je dit beslist binnen één week ophalen (voorheen gaf PostNL je 2 weken), anders gaat het pakket weer retour. Verzendkosten om het pakket weer opnieuw te verzenden worden opnieuw berekend, want wij moeten PostNL, DHL of DPD ook betalen voor het opnieuw verzenden van pakketten.
Levert Ecomondo ook in België, Duitsland en andere Europese landen?
Ja. Ecomondo levert alle producten ook in België en Duitsland en de rest van Europa. De verzendkosten naar België en andere landen zijn wel iets hoger. We leveren ook in Frankrijk, Engeland, Luxemburg, Denemarken, Zweden, Portugal, Oostenrijk, Spanje en Italië. Voor overige landen kijk op international shipping.
Hoe milieuvriendelijk zijn de verpakkingen en het vulmateriaal van mijn bestelling?
De pakketten van Ecomondo zijn misschien wel het milieuvriendelijkst van alle webshops en eco webshops. We verzenden bijna altijd ‘plasticvrij’. Onze verpakkingsmaterialen zijn zoveel mogelijk gerecycled. We hergebruiken dozen van onze leveranciers en van winkeliers en ondernemers uit de buurt om je bestelling in te verzenden. Die herken je aan de sticker ‘I am a reused box’. Op die manier besparen we grondstoffen en kosten.
Opvulmaterialen maken we voor 90% zelf, ook van kartonnen dozen die we met onze schredder omvormen in luchtige matjes. Ook gebruiken we restanten papier van billboards, cultuurposters en drukkerijen uit Rotterdam, Den Haag en Utrecht. En mocht je toevallig luchtkussens of biologisch afbreekbare opvulchips in het pakket vinden dan zijn deze altijd hergebruikt.
Ook letten we erop dat de verpakkingen goed aansluiten op het volume van je bestelling. Geen grote dozen dus voor kleine bestellingen. Dat scheelt bij het transport en het vullen van de doos. Zo weten we zeker dat je bestelling onbeschadigd bij je aankomt én zorgen we ervoor dat het milieu niet (extra) wordt belast.
Tot slot: facturen en paklijsten worden geprint op gerecycled papier of papier met FSC-keurmerk, en daarbij maken we ook gebruik van het zuinige lettertypes ecofont. Kortom, we doen er bij Ecomondo alles aan om je bestelling zo verantwoord en duurzaam mogelijk bij je te krijgen. Mocht je desondanks vragen hebben over je pakket, bel of mail ons dan gerust.
Doet Ecomondo aan C02 compensatie?
Ja, we zetten ons actief in voor het behouden van bomen en het bevorderen van planten van extra bomen in onze eigen buurt, o.a. in samenwerking met de Bomenridders. Dankzij ons staan er meer nieuwe bomen op het bedrijventerrein waar we werken en hebben we onlangs nog 9 grote bomen behoed tegen het kappen. Ook doen we regelmatig aan guerillagardening en planten wij wilgentwijgen waar het kan. Bomen zijn zeer effectief in het omzetten en vasthouden van CO2. Wil je zelf ook voor meer bomen zorgen? Doe dan mee met initiatieven zoals Rotterdam Cool Down City en Urban Street Forest.
Door onze acties en deelname aan festivals waar wij onder meer vertellen over plastic awareness en de alternatieven die mogelijk zijn om minder plastic te verbruiken, maken wij ook een positieve impact en zorgen voor een waterrimpel-effect: In Barcelona is in 2021 een vaste groep ontstaan die clean-ups organiseren en een Precious Plastic project is gestart.
Verder is het via ons ook mogelijk om geld of het restant van cadeaubonnen te doneren aan de organisatie Urban Street Forest.
Verzendt Ecomondo plasticvrij?
Ja! Wij maken zo veel mogelijk gebruik van plasticvrije verpakkingen, kartonnen doosjes, kartonnen en papieren enveloppen, papieren tape en vulmaterialen van papier of karton wat we met onze speciale kartonschredder geschikt maken als plasticvrij vulmateriaal.
Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
Nee, wij pakken bestellingen niet in als cadeau. Wij willen geen wegwerpverpakkingen of cadeaupapier gebruiken. Op onze webshop bieden wij herbruikbare giftwraps aan waarin je zelf een cadeau kan inpakken.
Soms is een product net uitverkocht of even niet op voorraad. Als je een bestelling plaatst met zo’n product dan staat er ‘Nabesteld’. In bijna alle gevallen is het product binnen 1 à 3 werkdagen weer op voorraad en verzenden we het zodra het binnen is. Als wij merken dat de levering van een product langer gaat duren dan bellen of mailen we even.
Heb ik garantie?
Ja, afhankelijk van het product en de producent heb je een jaar tot twee jaar garantie. Wij of de producent zullen de garantie afhandelen en service verlenen. Heb je een vraag over de garantie? Neem dan contact met ons op.
Wat is het Ecolabel?
Een ecolabel is een keurmerk dat wordt toegekend aan producten of diensten die minder milieubelastend zijn dan kwalitatief vergelijkbare producten of diensten, op basis van een aantal vooraf bepaalde criteria. Men spreekt dan vaak over een “milieuvriendelijk” of “groen” product.
De criteria houden rekening met de volgende milieuproblemen:
Ja, maar we raden het niet aan. Als je je waterfles met de hand afwast blijft hij langer mooi. In de vaatwasser wordt de fles namelijk blootgesteld aan hoge temperaturen en agressivere schoonmaakproducten. Hierdoor kan het plastic sneller draderen en in sommige gevallen zelfs toxines afgeven. Je leest er meer over in ons blog: ‘Plastic fles wel of niet in de vaatwasser‘.
Verkoopt Ecomondo ook navulverpakkingen?
Ja, indien leverbaar verkopen we ook navulverpakkingen. Dit is een logische keuze, want de navulverpakkingen schelen vaak 75% in verpakkingsmateriaal en kunnen efficiënter vervoerd worden. We hebben navulverpakkingen van o.a. l’Arbre Vert, Marcel’s Green Soap en Ecover.
Sommige producten hebben Franse labels, waarom?
Ecomondo importeert sommige producten uit Frankrijk. Niet alle labels zijn daarvan vertaald. De producten zijn echter van hoge kwaliteit en spreken voor zich. Het is vanzelfsprekend dat schoonmaakmiddelen buiten bereik van kinderen gehouden moeten worden. Ook ecologische producten.
Wat betekent INCI?
INCI staat voor: International Nomenclature Cosmetic Ingredient, oftewel Internationale Naamgeving voor Cosmetische Ingrediënten. INCI is ontwikkeld door de Europese en Amerikaanse cosmetica-industrie. INCI-namen zijn internationaal gestandaardiseerde namen voor stoffen, die in cosmetica worden verwerkt. Op het etiket wordt bij alle cosmetica de ingrediënten aangegeven met hun INCI-naam.
Doel van de ingrediëntvermelding is de gebruikers van cosmetica te informeren over de samenstelling van een product. Om het voor de consument overzichtelijk te houden is eenduidige vermelding van de ingredienten erg belangrijk. Voor veel ingrediënten zijn echter meerdere namen bekend, bijv chemische naam, handelsnaam of merknaam. Daarom is er voor alle stoffen in cosmetica besloten om deze aan te geven met hun INCI-naam. Dit is bijvoorbeeld nuttig wanneer iemand overgevoelig is voor een bepaalde stof. Aan het etiket van een product kan hij dan bepalen of het product voor hem geschikt is.
Ook voor mensen die beroepsmatig met cosmetica werken, zijn INCI-namen een belangrijk hulpmiddel. Het stelt bijvoorbeeld schoonheidsspecialisten, huisartsen en dermatologen in staat hun cliënten te adviseren over het gebruik van cosmeticaproducten. Wilt u controleren of de naam die u kent van een ingrediënt een INCI-naam is? Ga naar de INCI Controle. Lees alle INCI-namen op de website van de Europese Unie.
Ecomondo kiest zo veel mogelijk voor biologische, ecologische en fairtrade producten met natuurlijke ingrediënten die voldoen aan Ecolabel, ecocert, proefdiervrij etc.
Ecomondo gebruikt alleen echte productrecensies en waarderingen van klanten die het product daadwerkelijk bij ons gekocht hebben. Reviews en recensies worden achtergelaten via onze website, de organisatie Webwinkelkeur of Google. Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.”
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur. Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.
Veiligheid Ecoffee Cup & Bamboe koffiebekers
Zijn bamboe koffiebekers veilig?
Niet alle, maar gelukkig die van Ecoffee Cup wel. Recent is er een artikel verschenen in een Duits consumentenmagazine. Dit betreft een zogenaamde ‘worst case scenario’ test en heeft niets te maken met normaal, dagelijks gebruik. Wil je hier meer over weten? Lees dan ons uitgebreide artikel over bamboe koffiebekers en veiligheid.
De NVWA raadt bamboe bekers af, is mijn Ecoffee Cup beker veilig
Kan ik mijn Bamboe Koffiebeker van Ecoffee Cup blijven gebruiken?
Ecoffee Cups koffiebekers worden regelmatig uitgebreid getest op voedselveiligheid door Intertek en TüV Rheinland. De NVWA spreekt in het algemeen over bamboe servies, maar zegt niet over merken die wel netjes aan de normen voldoen. Lees meer over de officiële test en voedselveiligheid van van bamboe koffiebekers.
Hoe onderhoud ik mijn Ecoffee Cup?
Je Ecoffee Cup beker blijft het mooist als je deze met de hand afwast. Gebruik geen schuursponsjes om de beker af te wassen; gebruik liever een Luffa sponsje. Wil je ‘m toch met de afwasmachine afwassen, zet ‘m dan onderste boven in het bovenste rek en gebruik eventueel ecologische vaatwastabletten. Gebruik de lage temperatuur of de ecostand; dat is beter voor het milieu, je portemonnee en de beker.
Huskee
Waar wordt de Huskee koffiebeker van gemaakt?
HuskeeCup wordt gemaakt van een innovatief en speciaal eco-composite materiaal dat bestaat uit ± 50% fijngemalen koffieschillen (coffee husk) en ± 50% polypropyleen (kunststof). Hé dat is een plastic, waarom dan? Polypropyleen is een uiterst duurzaam materiaal dat betrouwbaar en voedselveilig is, zeer sterk is en recyclebaar*. Er worden geen weekmakers zoals BPA aan toegevoegd. Polypropyleen gecombineerd met coffee husk kost relatief weinig energie om te produceren en te transporteren. Door te kiezen voor een recyclebaar materiaal voldoet dit product aan circulaire eisen. De deksel bevat een afsluitring van foodsafe siliconen. De cups worden regelmatig getest om te voldoen aan alle voedselveiligheidsnormen van de Europese Unie en daarbuiten. (*Momenteel alleen recyclebaar door inzameling bij Huskee zelf.)
WakaWaka Power Zonnelader
Hoe laad ik de WakaWaka Power het beste op?
Hoe meer zon, hoe beter! Zet de kant met zonnepaneel recht tegenover de zon en probeer de hoek op ongeveer 90C (dus haaks) op de zon te zetten. Het kan dus nodig zijn de WakaWaka af en toe bij te draaien. Binnen, achter glas, hebben zonnepanelen minder rendement. Buiten in direct zonlicht of daglicht is dus de beste plaats. Dit geldt ook met bewolkt weer.
Mijn WakaWaka Power laadt niet tot 4 ledjes, waarom?
De WakaWaka Power geeft met 4 ledlampjes aan hoeveel lading er in de oplaadbare accu zit. Het eerste indicatielampje gaat branden bij plusminus 25% acculading, het 2e lampje bij ± 50% lading, het 3e lampje bij ±75% en het vierde lampje pas bij 100%. Dit betekent dat het vierde lampje dus bij 99,9% al uit gaat. Dat betekent dus niet dat de Waka Waka Power bijna leeg is. Ook met 3 ledlampjes heb je nog een behoorlijk volle accu. Verder is er bij bewolkt weer veel meer tijd nodig om op te laden; na een dag kan het dus zijn dat er maar één of twee indicatielampjes branden.
Retap
Mijn Retap waterfles is gebroken, heb ik garantie?
De Retap Waterflessen worden gemaakt van borosilicaatglas: een zeer duurzaam en kwalitatief materiaal dat bestand is tegen de meeste ongelukjes. Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je fles een lelijke val maakt en net verkeerd terecht komt, met name als je de fles on-the-go gebruikt. Gelukkig hanteert Retap een levenslange garantie op hun producten!
Als je Retap-fles per ongeluk breekt, klik dan hier om tegen betaling van € 5,- verzendkosten een nieuwe te ontvangen. Je dient een foto of schermafbeelding van de aankoopbon en een foto van de gebroken fles te uploaden. Retap neemt je aanvraag in behandeling en zal dan zo spoedig mogelijk een nieuwe fles naar je opsturen.
Afrekenen en Betalen
Op welke manieren kan ik betalen?
iDeal
Via onze site betaal je met iDEAL via een beveiligde verbinding. Voor een bestelling met iDEAL betaling zijn er geen bijkomende kosten. Betalingen via iDeal worden uitgevoerd in samenwerking met onze payment provider Sisow Payment Innovations; zij zorgen voor een veilige en vertrouwde afhandeling van uw betaling. iDEAL is de meest gebruikte betalingsmethode voor online aankopen. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank, we slaan dus geen bankgegevens van u op.
Bankoverschrijving
Je kunt het totaalbedrag inclusief BTW overmaken aan onze Triodos bankrekening. IBAN: NL51 TRIO 0254 8365 50. Houd echter wel rekening met een dag extra verwerkingstijd. Je bestelling wordt pas verzonden nadat wij je betaling binnen hebben.
Met Paypal betalen is momenteel niet mogelijk
Paypal is een betaalmethode waar je kunt afrekenen met je credit card, Paypal-saldo of een gekoppelde bankrekening. Ook zonder account bij Paypal. Toch verkiezen we iDeal boven Paypal. Doordat Paypal ons hoge kosten rekent (4,5% van het totaalbedrag) hebben we besloten Paypal momenteel niet aan te bieden als betaalmethode.
Credit Card
Kies hiervoor Visa of Mastercard.
Klarna
Let op: wij bieden alleen achteraf betalen en betalen op factuur voor onze zakelijke klanten. NIET voor consumenten. SOFORT Banking is een populaire betaalmethode in Duitsland en is in totaal in 8 landen beschikbaar. Je klant kan in de omgeving van SOFORT de persoonlijke bankgegevens invullen waarna de betaling wordt overgemaakt. Een apart SOFORT account is niet nodig. Kan gebruikt worden voor o.a. Italië, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en België.
Hoe werkt iDEAL?
Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt je doorgeleid naar uw eigen bank alwaar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald. LET OP: Houd je bankpas en identificatiemethode (zoals mobiele telefoon, identifier, random reader) bij de hand.
Kan ik met een Credit Card betalen?
Ja, je kunt bij Ecomondo ook met een credit card betalen, zowel in de webshop als op ons afhaalpunt/showroom. We accepteren Mastercard en Visa.
De waardering van www.ecomondo.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.3/10 gebaseerd op 32 reviews.
Beheer cookie toestemming
Cookies zorgen voor de beste ervaring op onze site, zoals het bewaren van je winkelmandje & favorieten en o.a. het weergeven van video's en lettertypes. Als je de voorkeuren aanpast, kan de werking van deze site beïnvloed worden.
Functioneel
Altijd actief
Deze cookies zijn noodzakelijk om deze webshop te laten functioneren, denk aan het winkelmandje, weergavevoorkeuren, favorieten etc.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken (om de site te verbeteren, anoniem)
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing (waaronder lettertypes & video's)
De technische opslag of toegang is nodig om anonieme gebruikersprofielen op te stellen voor het tonen van relevante aanbiedingen, tonen van video's, lettertypes etc. Wij zullen nooit gegevens verkopen.