Garantie & Klachten

Ecomondo geeft altijd de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie op de bij ons aangeschafte duurzame producten. We letten als bewuste ondernemers altijd op kwaliteit, dus ook als het gaat om de producten die we verkopen. Mocht er tijdens de productie onverhoopt iets zijn fout gaan of het product gaat tijdens de garantietermijn onverhoopt stuk, dan zal Ecomondo het product omruilen of ter reparatie aanbieden aan de producent/importeur.

Keurmerk Webwinkelkeur

Ecomondo is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur; deze stichting controleert regelmatig onze voorwaarden, informatie en kan bemiddelen bij geschillen. Je kunt er dus vanuit gaan dat je bij Ecomondo veilig kan shoppen en dat garantie- en klachtenafhandeling serieus wordt genomen. Lees meer over keurmerken bij de Consumentenbond.

Garantie claimen

Wij reageren standaard binnen 2 werkdagen, meestal eerder. Is het een garantiegeval dan doen we niet moeilijk, we willen immers dat je als klant tevreden bent. Is het niet goed duidelijk of het onder de garantie valt, dan leggen we de vraag of claim ook even voor aan de producent, zodat we weten of het defect aan de garantievoorwaarden voldoet. Zo kunnen we je de beste oplossing of het antwoord op je vraag bieden.

Tips om het garantieproces zo soepel mogelijk te laten verlopen:

Bewaar je aankoopnota of de e-mailbevestiging van Ecomondo. Bij sommige producten zit een garantiecertificaat. Omschrijf duidelijk en gedetailleerd het defect of waarom het product niet volgens de verwachtingen functioneert. Voeg indien mogelijk een foto toe.

Geen verzendkosten bij garantie

Bij een garantiegeval, beschadiging of defect vergoeden wij altijd de verzendkosten voor de retourzending. Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. We vragen hiervoor begrip, omdat we als kleine winkel nog geen gratis retour kunnen aanbieden.

Ruilen?

Bij Ecomondo.nl geldt: niet goed, geld terug. Binnen 14 dagen kun je jouw bestelling, of een deel hiervan, ruilen of retourneren. Je krijgt het bedrag plus de verzendkosten (indien van toepassing) terug. Nadat we je annulering of garantieclaim hebben ontvangen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar ons afhaalpunt in Rotterdam. In het geval van ruilen is de enige voorwaarde die wij stellen dat de artikelen ongebruikt zijn, in onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.

Uitzonderingen Garantie:

Verbruiksartikelen die geopend/geprobeerd zijn (zoals shampoo, douchecrèmes, conditioner, wasmiddel, schoonmaakproducten etc.), tandenborstels, gepersonaliseerde producten, verzegelde producten waarvan de verzegeling verbroken is kunnen niet retourneerd worden. Mocht er wat mis zijn met de verpakking va vloeistoffen en is dit onderweg gaan lekken, laat het ons dan weten.

Garantie Dopper

Een Dopper waterfles kan lang meegaan. Mocht de geleverde Dopper fles onverhoopt lek zijn of lek gaan, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zorgen voor een passende oplossing. Je kunt ook direct contact opnemen met het e-mailadres service@dopper.nl

Klachten

Heb je onverhoopt een klacht over een product of een bestelling dan nemen we dat serieus. We bieden je persoonlijke service om het op te lossen. We raden je aan de klacht eerst te mailen naar hello@ecomondo.nl of onderstaand formulier in te vullen. Bellen kan natuurlijk ook, dan staan we u persoonlijk te woord: 010 – 466 69 52. We doen ons best je dan zo snel en goed mogelijk te helpen. Je klacht heeft bij ons voorrang en we zullen deze zo snel mogelijk behandelen, uiterlijk binnen 14 dagen. Stuur ons je klacht binnen 7 werkdagen nadat je de gebreken hebt geconstateerd; zo kunnen we je het beste helpen of de importeur / fabrikant waarschuwen. Uitgebreide voorwaarden omtrent onze klachtenprocedure kun je lezen op onze pagina Voorwaarden.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.