Verzending en Levering | Shipping information

Wanneer en door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
postnlEcomondo verzendt pakketten en brievenbuspost via PostNL. Als u op werkdagen vóór 17.30 uur bestelt gaat uw bestelling dezelfde dag nog op de post (mits alle bestelde producten op voorraad zijn). PostNL streeft er naar om zendingen de volgende dag af te leveren, met uitzondering van internationale zendingen of de Waddeneilanden. Op zaterdag en zondag bestelde producten worden door PostNL in de regel op de eerstvolgende dinsdag afgeleverd. Voor pakketten ontvangt u van ons een Track and Trace code. Tijdens de feestdagen kan er bij de vervoerder en bezorger vertraging ontstaan. Bestel dus op tijd. Voor meer informatie over verzending, bekijk de pagina Verzendinformatie.
Waarom moet ik verzendkosten betalen onder de € 50,- ?
Als kleine ondernemer kunnen wij de verzendkosten niet altijd voor onze rekening nemen. Wij moeten PostNL namelijk ook betalen. In ruil voor verzendkosten zorgen wij voor een snelle verzending in duurzame verpakkingsmaterialen, zo min mogelijk plastic en krijg je een stukje gemak; je hoeft immers niet naar de winkel. Als u boven de € 50,- euro bestelt, verzenden we uw pakje gratis. Wij bieden ook producten aan die voor een voordelig brievenbustarief van € 2,95 verzonden worden.
Ruilen en retourneren? (herroepingsrecht)
Bij Ecomondo.nl geldt: niet goed, geld terug*. Binnen 14 dagen kun je jouw bestelling, of een deel hiervan, ruilen of retourneren. Als het product weer bij ons binnen is krijg je het bedrag plus de verzendkosten (indien van toepassing) meestal binnen een week, maar uiterlijk binnen 14 dagen weer terug. Nadat we je annulering hebben ontvangen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar ons afhaalpunt in Rotterdam. De enige voorwaarde die wij stellen is dat de artikelen ongebruikt zijn, in onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking. Bij een garantiegeval, beschadiging of defect vergoeden wij altijd de verzendkosten voor de retourzending.

*Let op! Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. We vragen hiervoor begrip, omdat we als kleine winkel nog geen gratis retour kunnen aanbieden. Verbruiksartikelen die geopend/geprobeerd zijn (zoals shampoo, douchecremes, conditioner, wasmiddel, schoonmaakproducten etc.), gepersonaliseerde producten, verzegelde producten waarvan de verzegeling verbroken is kunnen niet retourneerd worden.

Wanneer worden mijn retourkosten vergoed?
Wél retourkosten vergoed: Ecomondo vergoedt de retourkosten voor een product / pakket in het geval van: garantie, defect, verkeerd verzonden product, beschadigd aangekomen.

Géén retourkosten vergoed: Als het product je niet bevalt, je een verkeerde maat besteld hebt of omdat de kleur niet bevalt.

Ik heb het verkeerde product besteld, de kleur is niet mooi. Waarom kan ik het product niet gratis retour sturen?
Sommige webwinkels bieden ongeacht de reden gratis retourzendingen aan. Dit zijn meestal de grote webshops die door het volume vaak heel weinig betalen voor pakketleveringen. Wij zijn echter een klein bedrijf en moeten PostNL per zending € 5,95 betalen. Stel dat u een Dopper fles koopt van € 12,50 dan verdienen wij daar 4 euro op. Als u deze gratis retour zou willen zenden dan verliezen wij daar € 1,95 op. Dit is voor ons dus niet duurzaam. Daarom kunnen wij geen gratis retour aanbieden.
Ik heb gekozen voor ophalen, maar wil het toch graag laten bezorgen

Dat kan! Om de verzendkosten te betalen bieden we twee mogelijkheden:

A. Handmatig per bank:
Als u € 5,25 overmaakt op onze Triodos Bankrekening NL51 TRIO 0254 8365 50 dan zorgen wij ervoor dat het pakket verzonden wordt. Desgewenst ontvangt u daarvan een factuur.
B. Via onze webshop – met iDeal
Door het toevoegen van het product ’verzendkosten’; aan het winkelmandje en dit af te rekenen. Bij het afrekenen kunt u eventueel een notitie toevoegen, bijvoorbeeld voor welk bestelnummer het is.
Pakjegemak. Overdag niet thuis? Geef zelf een PostNL punt aan.
Indien je je pakje zelf wil ophalen op een PostNL punt, kun je bij het afrekenen een notitie toevoegen, geef daar aan dat je voor Pakjegemak kiest en op welk PostNL punt je het pakje wil ophalen.
Levert u ook in België en Duitsland?
Ja. Ecomondo levert alle producten ook in België en Duitsland. De verzendkosten naar België en andere landen zijn wel hoger. Voor overige landen kijk op international shipping.
Wat betekent PostNL Track en Trace status ‘Manco’
Als uw Track en Tracecode de status ‘Manco collectie’ of ‘Definief manco’ geeft, kan dit betekenen dat het op dit moment niet duidelijk is waar het pakket zich momenteel bevindt. Mogelijk is barcode onleesbaar geworden is en het pakket omgenummerd, waardoor het met vertraging aangeboden wordt. Wij vragen u 2 à 3 werkdagen geduld. Is het pakket dan nog niet aangeboden, stuur ons dan a.u.b. een e-mail, dan laten wij PostNL een onderzoek starten.
Hoe milieuvriendelijk zijn de verpakkingen en het vulmateriaal van mijn bestelling?

Onze verpakkingsmaterialen zijn zoveel mogelijk van gerecycled materiaal of van recyclebaar materiaal.

Dozen die wij van onze leveranciers ontvangen en die in goede staat zijn, hergebruiken we om je bestelling in te verzenden. Die herken je aan de sticker ‘I am a reused box’. Op die manier besparen we grondstoffen en kosten.

Indien we kunststof gebruiken, zoals opvulmaterialen, is dit altijd hergebruikt of biologisch afbreekbaar (zoals de opvulchips die gemaakt zijn van mais). Zo weten we zeker dat je bestelling onbeschadigd bij je aankomt én zorgen we ervoor dat het milieu niet (extra) wordt belast.

Ook letten we erop dat de verpakkingen goed aansluiten op het volume van je bestelling. Geen grote dozen dus voor kleine bestellingen. Dat scheelt bij het transport en het vullen van de doos.

Tot slot: facturen en paklijsten worden geprint op gerecycled papier of papier met FSC-keurmerk, en daarbij maken we gebruik van het zuinige letttertype ecofont.

Kortom, we doen er bij Ecomondo alles aan om je bestelling zo verantwoord en duurzaam mogelijk bij je te krijgen. Mocht je desondanks vragen hebben over je pakket, bel of mail ons dan gerust.

Hoe meld ik een klacht?
Een klacht nemen we altijd serieus en melden kan op de volgende manieren:
Per e-mail. Schrijf ons je naam en adresgegevens, het ordernummer en geef duidelijk aan waarover het gaat.
Jouw vraag wordt doorgaans binnen twee werkdagen beantwoord: hello@ecomondo.nl
Telefonisch. Bel op werkdagen van 9.30 – 17.00 uur: 010 – 466 69 52.

Een klacht wordt serieus en met spoed behandeld. Samen zoeken we een geschikte oplossing, we hebben immers graag een tevreden klant.

 

Producten, Assortiment en Voorraad.

Wat betekent Nabesteld of Nabestelling?
Soms is een product net uitverkocht of even niet op voorraad. Als je een bestelling plaatst met zo’n product dan staat er ‘Nabesteld’. In bijna alle gevallen is het product binnen 1 à 3 werkdagen weer op voorraad en verzenden we het zodra het binnen is. Als wij merken dat de levering van een product langer gaat duren dan bellen of mailen we even.
Heb ik garantie?
Ja, afhankelijk van het product en de producent heb je een jaar tot twee jaar garantie. Wij of de producent zullen de garantie afhandelen en service verlenen. Heb je een vraag over de garantie? Neem dan contact met ons op.
Wat is het Ecolabel?
Een ecolabel is een keurmerk dat wordt toegekend aan producten of diensten die minder milieubelastend zijn dan kwalitatief vergelijkbare producten of diensten, op basis van een aantal vooraf bepaalde criteria. Men spreekt dan vaak over een “milieuvriendelijk” of “groen” product.

De criteria houden rekening met de volgende milieuproblemen:

[column size=”1-2″ last=”0″ style=”0″][list style=”check”]
  • luchtkwaliteit
  • waterkwaliteit
  • bescherming van de bodem
  • beperking van afval
  • energiebesparing
  • beheer van de natuurlijke hulpbronnen
[/list][/column] [column size=”1-2″ last=”1″ style=”0″][list style=”check”]
  • voorkomen van de opwarming van de aarde
  • bescherming van de ozonlaag
  • veiligheid van het milieu
  • geluidsoverlast
  • biodiversiteit.
[/list][/column]
Verkoopt u ook navulverpakkingen?
Ja, indien leverbaar verkopen we ook navulverpakkingen. Dit is een logische keuze, want de navulverpakkingen schelen vaak 75% in verpakkingsmateriaal en kunnen efficiënter vervoerd worden. Kijk eens naar het ecowasmiddel van l’Arbre Vert.
Kan een bedrukte Dopper in de vaatwasser?
Een door ons bedrukte Dopper kan tot 60 graden in de vaatwasser. Wij verzorgen ook de bedrukte Dopper flessen met het logo van uw bedrijf. Een origineel en duurzaam relatiegeschenk!
Sommige producten hebben Franse labels, waarom?
Ecomondo importeert sommige producten uit Frankrijk. Niet alle labels zijn daarvan vertaald. De producten zijn echter van hoge kwaliteit en spreken voor zich. Het is vanzelfsprekend dat schoonmaakmiddelen buiten bereik van kinderen gehouden moeten worden. Ook ecologische producten.
Wat betekent INCI?
INCI staat voor: International Nomenclature Cosmetic Ingredient, oftewel Internationale Naamgeving voor Cosmetische Ingrediënten. INCI is ontwikkeld door de Europese en Amerikaanse cosmetica-industrie. INCI-namen zijn internationaal gestandaardiseerde namen voor stoffen, die in cosmetica worden verwerkt. Op het etiket wordt bij alle cosmetica de ingrediënten aangegeven met hun INCI-naam.

Doel van de ingrediëntvermelding is de gebruikers van cosmetica te informeren over de samenstelling van een product. Om het voor de consument overzichtelijk te houden is eenduidige vermelding van de ingredienten erg belangrijk. Voor veel ingrediënten zijn echter meerdere namen bekend, bijv chemische naam, handelsnaam of merknaam. Daarom is er voor alle stoffen in cosmetica besloten om deze aan te geven met hun INCI-naam. Dit is bijvoorbeeld nuttig wanneer iemand overgevoelig is voor een bepaalde stof. Aan het etiket van een product kan hij dan bepalen of het product voor hem geschikt is.

Ook voor mensen die beroepsmatig met cosmetica werken, zijn INCI-namen een belangrijk hulpmiddel. Het stelt bijvoorbeeld schoonheidsspecialisten, huisartsen en dermatologen in staat hun cliënten te adviseren over het gebruik van cosmeticaproducten.

Wilt u controleren of de naam die u kent van een ingrediënt een INCI-naam is? Ga naar de INCI Controle

Lees alle INCI-namen op de website van de Europese Unie

eco en biolabels

Ecomondo kiest zo veel mogelijk voor biologische, ecologische en fairtrade producten met natuurlijke ingrediënten die voldoen aan Ecolabel, ecocert, proefdiervrij etc.

Mijn solar fietslamp gaat snel uit. Wat kan ik doen?
Het kan gebeuren dat de nieuwe interne oplaadbare batterij nog leeg of bijna leeg is bij levering. In dat geval dienen de batterijen eerst goed opgeladen te worden. Bij somber weer kan dat enige tijd duren. Als de batterijen eenmaal een goede lading hebben, houden ze het vele malen langer uit. Ook voor de Waka Waka Zonnelader geldt, dat bij bewolkt weer de batterij minder snel oplaadt.

Wacht op een goede zonnige dag en leg het lampje met het zonnepaneel zoveel mogelijk naar de lichtbron gericht toe en laat het geruime tijd liggen. Dit kan ook met een redelijk felle lamp. We adviseren tenminste 12 uur laden voor goed licht. Bedankt voor je geduld.

WakaWaka Power Zonnelader

Hoe laad ik de WakaWaka Power het beste op?
Hoe meer zon, hoe beter! Zet de kant met zonnepaneel recht tegenover de zon en probeer de hoek op ongeveer 90C (dus haaks) op de zon te zetten. Het kan dus nodig zijn de WakaWaka af en toe bij te draaien. Binnen, achter glas, hebben zonnepanelen minder rendement. Buiten in direct zonlicht of daglicht is dus de beste plaats. Dit geldt ook met bewolkt weer.
Mijn WakaWaka Power laadt niet tot 4 ledjes, waarom?
De WakaWaka Power geeft met 4 ledlampjes aan hoeveel lading er in de oplaadbare accu zit. Het eerste indicatielampje gaat branden bij plusminus 25% acculading, het 2e lampje bij ± 50% lading, het 3e lampje bij ±75% en het vierde lampje pas bij 100%. Dit betekent dat het vierde lampje dus bij 99,9% al uit gaat. Dat betekent dus niet dat de Waka Waka Power bijna leeg is. Ook met 3 ledlampjes heb je nog een behoorlijk volle accu. Verder is er bij bewolkt weer veel meer tijd nodig om op te laden; na een dag kan het dus zijn dat er maar één of twee indicatielampjes branden.
Can i read your site in another language?

Yes you can use Google Translate. Just type our web address in the translate field: translate.google.com

Op welke manieren kan ik betalen?

iDeal

Via onze site betaal je met iDEAL via een beveiligde verbinding. Voor een bestelling met iDEAL betaling zijn er geen bijkomende kosten. Betalingen via iDeal worden uitgevoerd in samenwerking met onze payment provider Sisow Payment Innovations; zij zorgen voor een veilige en vertrouwde afhandeling van uw betaling.

iDEAL is de meest gebruikte betalingsmethode voor online aankopen. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank, we slaan dus geen bankgegevens van u op.

Bankoverschrijving

Je kunt het totaalbedrag inclusief BTW overmaken aan onze Triodos bankrekening. IBAN: NL51 TRIO 0254 8365 50. Houd echter wel rekening met een dag extra verwerkingstijd. Je bestelling wordt pas verzonden nadat wij je betaling binnen hebben.

Paypal

Paypal is een betrouwbare betalingspartner waar je kunt afrekenen met je credit card, paypal saldo of een gekoppelde bankrekening. Ook zonder account bij Paypal. Toch verkiezen we iDeal boven Paypal.

paypal logo

Credit Card

Kies hiervoor Visa of Mastercard.

Sofort Banking

SOFORT Banking is een populaire betaalmethode in Duitsland en is in totaal in 9 landen beschikbaar. Je klant kan in de omgeving van SOFORT de persoonlijke bankgegevens invullen waarna de betaling wordt overgemaakt. Een apart SOFORT account is niet nodig. Momenteel niet actief.

ING Home’pay

ING Home’Pay is een online betaalmethode van de ING Bank in België waarmee u als Belgische klant online aankopen afrekent via de beveiligde verbinding van Home’Bank. De betaling wordt gevalideerd met de betaalkaart en de ING kaartlezer. Om Home’Pay te gebruiken, hebt u een ING-zichtrekening en Home’Bank nodig. Momenteel niet actief.

Hoe werkt iDEAL?
U plaatst een bestelling bij EcoMondo. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank alwaar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald. LET OP: Houd uw bankpas en identificatiemethode (zoals mobiele telefoon, identifier, random reader) bij de hand.
Kan ik met een credit card betalen?
Ja, u kunt bij ecomondo ook met een credit card betalen door te kiezen voor Paypal als betalingswijze. Paypal is een betrouwbare betalingspartner waar u kunt afrekenen met uw credit card. Ook zonder account bij Paypal. Voor betalingen via PayPal betaalt u een bijdrage van 2.5% in de transactiekosten.
Levert Ecomondo ook aan Gemeentes en Overheidsinstellingen?
Ja, Ecomondo is een betrouwbare partner voor leveringen aan bedrijven, gemeentes en andere (semi-)overheidsinstellingen. Als bedrijf of overheidsinstelling kunt u op rekening betalen. Wij leverden onder meer aan enkele gemeentes (ook in België), ministeries, de Politieacademie en PWN Drinkwaterbedrijf. Bij een opdracht tot levering vragen wij een officiële opdracht (Proquro Order) voorzien van inkoopnummer. Vooraf krijgt u of uw organisatie een duidelijke offerte. Facturatie geschied per e-mail.
Is de website van Ecomondo.nl beveiligd?
Ja, u bezoekt Ecomondo.nl via een beveiligde verbinding. De website is beveiligd met een SSL certificaat. Hierdoor is de inhoud van de website en de gegevens die u met de webserver uitwisselt beveiligd. Versleuteling maakt het erg moeilijk voor onbevoegde personen om mee te kijken met wat u op deze website doet. Bezoekt u deze site bijvoorbeeld in een openbare gelegenheid met gratis wifi dan kunnen onbevoegde personen niet meekijken. U kunt er dus gerust van uitgaan dat invullen van uw adres, bank, en andere gegevens veilig is en versleuteld wordt verzonden.
Ecomondo Cadeaubon?
Stuur ons eenvoudig een e-mail met de naam voor de ontvanger en het bedrag waarvoor u een cadeaubon wilt aanschaffen. Ecomondo maakt dan een persoonlijke Eco Cadeaubon met code die de ontvanger van de cadeaubon kan invoeren bij het afrekenen. De waarde wordt dan automatisch verrekend. U kunt het gewenste bedrag per bank aan ons overmaken.

Voorbeeld:

A. De jarige ontvangt een cadeaubon van € 30,- met een persoonlijke code.

B. Hij of zij schaft een product aan van bijvoorbeeld € 37,50 en voert de cadeauboncode in.

C. De korting wordt verrekend > Totaal af te rekenen: € 7,50 met iDeal of vooruitbetaling.

Doet Ecomondo aan C02 compensatie?
Ja, we zetten ons actief in voor het behouden van bomen en het bevorderen van planten van extra bomen in onze eigen buurt, o.a. in samenwerking met de Bomenridders. Dankzij ons staan er meer nieuwe bomen op het bedrijventerrein waar we werken en hebben we onlangs nog 7 grote bomen behouden. Ook doen we regelmatig aan guerillagardening en planten wij wilgentwijgen waar het kan. Bomen zijn zeer effectief in het omzetten van C02. De CO2 uitstoot van o.a. auto’s wordt opgenomen door de bladeren van bomen. Dit proces heet fotosynthese, hierbij neemt het blad water en CO2 op om zuurstof en glucose te produceren. Door meer bomen te planten zijn er meer bladeren, en dus meer CO2 opname.
Goodcoin. Kan ik met Goodcoins betalen of sparen?
Nee, nog niet. Ecomondo doet op dit moment niet aan spaarprogramma’s zoals de Goodcoin of Goodcard. We sluiten het in de toekomst niet uit, maar we houden onze duurzame producten graag betaalbaar voor iedereen en doen niet aan loyalty-programma’s. U kunt bij ons wel onze eigen eco cadeaukaart aanschaffen als verjaardagscadeau of om uit te delen aan uw medewerkers.