Ruilen
Wil je graag een ander item ontvangen? Plaats dan een nieuwe order. Van de retourgestuurde items zullen wij het aankoopbedrag naar je terugstorten. Meld je ruilverzoek binnen 30 dagen na aankoop door een e-mail sturen naar service@ecomondo.nl. De kosten voor jouw retourzending naar Ecomondo zijn voor eigen rekening.
Retourneren
Binnen 30 dagen kun je jouw bestelling, of een deel hiervan, ruilen of retourneren. Je krijgt het bedrag en – indien van toepassing – de verzendkosten, binnen 14 dagen terug. Nadat we je annulering hebben ontvangen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar onze winkel in Rotterdam.
* Let op: Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur of grootte wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. We vragen hiervoor begrip, omdat we als kleine winkel niet altijd gratis retour kunnen aanbieden. Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels; neem hiervoor contact op.
Sommige producten kunnen niet geretourneerd of geruild worden, o.a. vanwege hygiëne en voorschriften. We hopen dat je begrijpt dat je die niet kunt terugsturen. Het gaat om: sokken, ondergoed, gebruikte waterflessen, bekers en lunchboxen, cosmetica, crèmes, tandenborstels, producten voor persoonlijke hygiëne, aangebroken schoonmaakproducten, producten waarvan de verzegeling is verbroken, menstruatieproducten zoals herbruikbaar maandverband of menstruatiecups, ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen.
Herroepingsrecht (annuleren bestelling)
Als consument heb je het recht om je bestelling tot 30 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren*. Je hebt na annulering nog eens 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Als het product aan de voorwaarden voldoet krijg je het volledige orderbedrag inclusief eventuele berekende verzendkosten gecrediteerd*. De kosten voor jouw retourzending naar Ecomondo zijn voor eigen rekening.
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via onderstaand formulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retourzending goed verpakt is.
* Het herroepingsrecht geldt wettelijk alleen voor consumenten en niet voor bedrijven. Bij een zakelijke bestelling worden geen verzendkosten of retourkosten vergoed. Producten op maat en producten met een custom bedrukking kunnen niet geretourneerd worden.
Regels retourneren zakelijke bestelling
Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels dan voor consumenten. Voor consumenten geldt het herroepingsrecht (zie hierboven). Zakelijke bestellingen, zowel telefonisch, via e-mail of de webshop, kunnen niet zomaar geretourneerd worden, tenzij er sprake is van verzachtende omstandigheden. Neem hiervoor telefonisch contact op, want in het kader van duurzaamheid willen we verspilling van producten graag tegengaan. Een zakelijke bestelling waarbij producten bedrukt zijn met een logo of andersziens op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden.
Ecomondo hanteert de volgende regels bij een zakelijke aankoop:
– Verzendkosten én retourkosten worden bij zakelijke bestellingen niet vergoed
– Zakelijke bestellingen onder de € 75,- kunnen niet geretourneerd worden, tenzij er administratiekosten berekend mogen worden met een minimum van € 17,50 excl BTW.
– Ecomondo behoudt het recht om een deelvergoeding uit te keren
– Als er verzachtende omstandigheden zijn, zoals een dreigend faillissement, kunnen er mogelijk andere afspraken gemaakt worden.
Gratis retour bij garantie of een verkeerde zending
Bij een defect binnen de garantietermijn of een verzending waarbij onverhoopt wat mis is, ontvang je van ons een retourlabel waarmee je de zending kosteloos kan retourneren door het af te geven bij een PostNL punt. Het retoursturen van de producten is voor eigen risico; we raden dan ook aan het retourproduct goed te verpakken en een track en tracecode te bewaren.
HOE WERKT RETOURNEREN EN WIE BETAALT DE VERZENDKOSTEN?
Retourkosten worden door ons soms wel en soms niet vergoed. Daar zijn we eerlijk in. Waarom? Om onnodige aankopen en retouren te voorkomen en om het feit dat elk pakket verzenden geld en energie kost. Door het aanbieden van goede informatie en duidelijke afbeeldingen weten wij retouren tot een minimum te beperken. Hieronder staat wie de retourkosten betaalt bij het retourneren van producten.
In het geval van een defect of garantie:
GRATIS RETOUR
Neem binnen 30 dagen na ontvangst van je product(en) contact met ons op via het formulier en vermeld:
– welke artikelen je retour wilt sturen
– het bestelnummer
– geef bij voorkeur ook de reden voor je retour aan (dit helpt ons om de beste service te verlenen)
Ecomondo stuurt je het vervangende product of retourneert het aankoopbedrag (inclusief portokosten indien van toepassing).
Je ontvangt van ons desgewenst een retourlabel om je retour af te geven bij een PostNL punt.
Belangrijk: Neem bij schoonmaakproducten eerst contact op.
Als je een verkeerd product of kleur hebt besteld:
RETOURKOSTEN VOOR EIGEN REKENING
Neem binnen 30 dagen na ontvangst van je product(en) contact met ons op via het formulier en vermeld:
– welke artikelen je retour wilt sturen
– het bestelnummer
– geef bij voorkeur ook de reden voor je retour aan
– geef aan welk product je wel zou willen bestellen of dat je geld retour wenst
Stuur de verkeerd bestelde producten naar:
Ecomondo.nl
t.a.v. retouren
Dovenetelstraat 25A
3053 JD Rotterdam
Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je gebruik maken onderstaand formulier of van het retourformulier (PDF).
KRIJG IK MIJN GELD TERUG?
Ja, als de retour verwerkt is, krijg je een bevestigingsmail met daarin het bedrag dat wij je verschuldigd zijn. We storten het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen, terug op de rekening of creditcard waarvan wij de betaling hebben ontvangen. Het product moet dan wel in goede orde door ons ontvangen zijn. Het retourbedrag + eventuele verzendkosten om je bestelling te bezorgen wordt per bank of via dezelfde betaalmethode die je gebruikt hebt terugbetaald o.v.v. van het bestelnummer / Ecomondo.
Heb je betaald met een VVV cadeaukaart en wil je een artikel ruilen of retourneren dan kan dat. Ecomondo zal bij het retourneren van de aankoop die (geheel of gedeeltelijk) betaald is met de VVV cadeaukaart, het te restitueren bedrag niet in (contant) geld aan uitbetalen; het retourbedrag wordt verrekend in de vorm van Ecomondo winkeltegoed of een Ecomondo cadeaukaart ter waarde van de geretourneerde aankoop. Een tegoed op de VVV cadeaukaart is inwisselbaar in contant geld en/of andere cadeaubonnen.
HOE DIEN IK EEN KLACHT IN?
Heb je een klacht? Dan willen we die zo snel en zo netjes mogelijk oplossen. Een tevreden klant is belangrijk voor ons. We hanteren een termijn van 14 dagen, maar doorgaans helpen wij dezelfde dag nog. Stuur je opmerking naar service@ecomondo.nl of bel ons op 010 – 466 69 52, we zijn van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur altijd bereikbaar.
Lees meer over de regels voor ruilen en retourneren in onze voorwaarden. Meer informatie over verzendkosten en retouren vind je ook op de pagina: Veelgestelde Vragen.
Formulier Herroepingsrecht / Retourneren
"*" geeft vereiste velden aan