Garantie, Service & Klachten
Ecomondo geeft altijd wettelijke garantie en fabrieksgarantie. We letten als bewuste ondernemers altijd op kwaliteit, dus ook als het gaat om de producten die we verkopen.
Mocht er een productiefout zijn of het product gaat tijdens de garantietermijn onverhoopt stuk, dan zal Ecomondo het product omruilen of ter reparatie aanbieden aan de producent/importeur.
Je hebt bij ons 30 dagen de tijd om te ruilen of om een bestellingen te herroepen.
Keurmerk Webwinkelkeur
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We vragen u graag om klachten eerst bij ons kenbaar te maken. Dat kan door te bellen +31 (0)10 4666 952 of door te mailen naar service@ecomondo.nl. Komen we er samen onverhoopt niet uit, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Ruilen binnen 30 dagen / Herroepingsrecht
Bij Ecomondo.nl geldt: niet goed, geld terug*. Binnen 30 dagen kun je jouw bestelling, of een deel hiervan, ruilen of retourneren. Je krijgt het bedrag plus de verzendkosten (indien van toepassing) terug. Nadat we je annulering of garantieclaim hebben ontvangen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling terug te sturen via de post of terug te brengen naar ons afhaalpunt in Rotterdam.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht en een product retour stuurt, dan zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in originele staat en verpakking aan Ecomondo geretourneerd worden. Indien u een product wil ruilen, dan moet het ongebruikt zijn, in onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.
Retourkosten
* Let op: Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur of grootte wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. We vragen hiervoor begrip, omdat we als zelfstandige winkel nog geen gratis retour kunnen aanbieden. PostNL, DHL rekenen ons voor ieder pakket ook kosten en wij houden liever de kosten van producten laag dan door ze in de producten te verwerken.
Garantie
Wij reageren standaard binnen 2 à 3 werkdagen, meestal eerder. Valt het onder de garantie dan doen we niet moeilijk, we willen immers dat je als klant tevreden bent. Is het niet goed duidelijk of het onder de garantie valt, dan leggen we de vraag of claim ook even voor aan de producent, zodat we weten of het defect aan de garantievoorwaarden voldoet. Zo kunnen we je de beste oplossing of het antwoord op je vraag bieden.
Tips om het garantieproces zo soepel mogelijk te laten verlopen:
Bewaar je aankoopnota of de e-mailbevestiging van Ecomondo. Bij sommige producten zit een garantiecertificaat. Omschrijf duidelijk en gedetailleerd het defect of waarom het product niet volgens de verwachtingen functioneert. Voeg indien mogelijk een foto toe.
Klantenservice
Stel ons je vraag. Wij antwoorden je persoonlijk en zo spoedig mogelijk.
Geen verzendkosten bij garantie
Bij een garantiegeval, beschadiging of defect vergoeden wij altijd de verzendkosten voor de retourzending. Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. We vragen hiervoor begrip, omdat we als kleine winkel nog geen gratis retour kunnen aanbieden.
Uitzonderingen garantie en retourneren:
Verbruiksartikelen die geopend/geprobeerd zijn (zoals shampoo, douchecrèmes, conditioner, wasmiddel, schoonmaakproducten, inlegkruisjes etc.), tandenborstels, gepersonaliseerde producten, (gebruikte) waterflessen, (gebruikte) koffiebekers, verzegelde producten waarvan de verzegeling verbroken is kunnen niet retourneerd worden. Mocht er wat mis zijn met de verpakking van vloeistoffen en is dit onderweg gaan lekken, laat het ons dan weten.
Garantie Dopper
Een Dopper waterfles kan lang meegaan. Mocht de geleverde Dopper fles onverhoopt lek zijn of lek gaan, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zorgen voor een passende oplossing. Je kunt ook direct contact opnemen met het e-mailadres service@dopper.com
Klachten
Heb je onverhoopt een klacht over een product of is er iets mis met je bestelling dan bieden we persoonlijke service om het op te lossen. Stuur je klacht eerst naar service@ecomondo.nl of vul onderstaand formulier in. Bellen met +31 (0)10 – 4666 952 of WhatsAppen kan ook.
We doen ons best je zo snel te helpen, vanwege de drukte of omdat we zelf ook weekend hebben kan het soms even duren. We vragen hiervoor je begrip. Stuur ons je klacht binnen 7 werkdagen nadat je de gebreken hebt geconstateerd; zo kunnen we je het beste helpen of de importeur / fabrikant waarschuwen. Uitgebreide voorwaarden omtrent onze klachtenprocedure kun je lezen op onze pagina voorwaarden. Komen we er samen onverhoopt niet uit, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.